WYŁĄCZENIE ZAWORU EGRZawór EGR - exhaust gas recirculation. Odpowiada za zawracanie części gazów spalinowych z powrotem do kolektora ssącego celem ponownego przepalenia. W praktyce wygląda to tak że nieustannie zbierający się w nim nagar spowalnia jego prace, a nawet uniemożliwia całkowite zamknięcie czego skutkiem jest opóźniona reakcja na pedał gazu, szarpanie, brak mocy. |
|
WYŁĄCZANIE DRUGIEJ SONDY LAMBDADruga sonda lambda najczęściej występuje za katalizatorem. Jednym z jej zadań jest kontrola stanu katalizatora. Niestety sondy często ulegają przedwczesnemu zużyciu czego efektem jest świecenie się lampki CHECK ENGINE mimo iż katalizator jest sprawny. Niestety często wymieniana jest tylko ta jedna (druga) sonda co jednak nie rozwiązuje problemu ponieważ według procedury sondy powinny być wymieniane parami. To niestety znacznie podnosi koszty |
|
WYŁĄCZANIE SONDY NOxSonda NOx czyli inaczej czujnik tlenków azotu. W układzie wydechowym spełnia podobną rolę jak sonda lambda z jedną małą różnicą... posiada własny sterownik, co niestety podnosi koszty wymiany do ok 1500zł !!! |
|
WYŁĄCZANIE KLAP KOLEKTORA SSĄCEGOTak zwane "klapy zawirowań". Ich obecność w silniku można określić jako "MAŁE KLAPKI - WIELKI PROBLEM". Przy większych przebiegach ulegają wytarciu ośki na których zamocowane są klapki co w wielu przypadkach kończy się zassaniem klapki do układu zaworowego i poważną awarią silnika. Koszty naprawy silnika, uszkodzonego z powodu urwanej klapki oscylują często w granicach 5000zł |
|
UTRUDNIONY ROZRUCH CIEPŁEGO SILNIKABardzo częsta usterka w samochodach z grupy VAG (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda). Samochody dotknięte tym problemem, po rozgrzaniu silnika potrzebują nawet do 10 obrotów wałem korbowym aby odpalić. Na zimnym silniku odpalają normalnie. Usługa polega na drobnej zmianie w programie sterującym pracą silnika, mówiąc ściślej na korekcie mapy startowej po której problem z utrudnionym rozruchem znika raz na zawsze. |
|
WYŁĄCZENIE ADBLUE i SCRCałkowita dezaktywacja bardzo drogiego w naprawie i uciążliwego w eksploatacji systemu AdBlue. Jesteśmy w stanie wyłączyć AdBlue w samochodach osobowych, ciężarowych, dostawczych, autobusach oraz ciągnikach rolniczych |